usługi informatyczne

Jakie są różne rodzaje obsługi informatycznej firm?

Jakie są różne rodzaje obsługi informatycznej firm?

Co to jest serwis informatyczny?
Informatyczna obsługa firm a koszty w małych firmach

Outsourcing funkcji

Outsourcing przynosi firmom szereg korzyści. Oszczędza czas pracowników i zwiększa wydajność. Outsourcing jest skalowalny, więc można zwiększyć skalę działalności lub zmniejszyć wydatki w zależności od potrzeb. Outsourcing może być świetnym rozwiązaniem dla firm, które potrzebują pomocy w realizacji określonych funkcji. Możesz zlecić te funkcje firmie specjalizującej się w danym zadaniu.

Outsourcing może być doskonałą opcją dla małych firm, ponieważ może pomóc zaoszczędzić czas i uwolnić wewnętrzne zasoby. W zależności od potrzeb, można zlecić na zewnątrz pięć głównych funkcji, jak również kilka dodatkowych. Na przykład, możesz być w stanie znaleźć kogoś do obsługi księgowości, jeśli Twoja firma jeszcze jej nie posiada.

Outsourcing to także opcja opłacalna. Dzięki niemu możesz skupić się na swoim biznesie, a nie na żmudnych, czasochłonnych zadaniach. Możesz powierzyć profesjonalistom wykonanie najważniejszych zadań i nie musisz zatrudniać pracowników na pełen etat. Korzystanie z usług profesjonalistów pozwoli utrzymać koszty na niskim poziomie, zwiększy efektywność i uwolni Twoje zasoby, dzięki czemu Twój zespół będzie mógł skupić się na innych obszarach, które są dla nich przyjemniejsze.

Outsourcing projektów

Podczas gdy outsourcing projektu dla firm oferuje wiele korzyści, istnieje kilka wad, jak również. Na przykład, zespół prawny firmy może mieć do spędzenia więcej czasu przygotowując umowy z innymi firmami. Inną wadą jest zagrożenie bezpieczeństwa związane z dostępem innej strony do poufnych informacji. Może to spowodować naruszenie danych. Wreszcie, jeśli komunikacja jest napięta, projekt może być opóźniony.

Aby uniknąć tych problemów, ważne jest, aby być tak przejrzystym, jak to tylko możliwe przy wyborze partnera outsourcingowego. Ważne jest, aby zrozumieć, jak długo potrwa projekt, kto będzie nad nim pracował i kiedy zostanie ukończony. Dedykowany kierownik projektu powinien być przypisany do każdego projektu i powinien być gotowy do komunikowania kamieni milowych i wyników w odpowiednim czasie. Ponadto ważne jest, aby partner był w stanie spełnić swoje obietnice.

Ponadto, zewnętrzny kierownik projektu będzie miał więcej doświadczenia i może nauczyć się sztuczek handlu. Ważne jest również, aby mieć zespół zdolnych osób dedykowanych do projektu. Jeśli pracownik nie może poświęcić wystarczająco dużo czasu na projekt, dobrym pomysłem może być zatrudnienie firmy zajmującej się outsourcingiem projektów.

Outsourcing pozwala również firmom na szybką zmianę dostawcy. Umowy mogą być oparte na projekcie lub na czas określony. Ponadto, firmy mogą szybko znaleźć nowych ekspertów bez ogromnych inwestycji. Dodatkowo mogą otrzymać narzędzia i oprogramowanie bez opłat abonamentowych. Firmy te nie muszą również zatrudniać własnych pracowników.

Onshoring

Offshoring może być dobrym rozwiązaniem dla firm, które potrzebują wykwalifikowanych pracowników IT. Istnieją jednak pewne minusy offshoringu. Na przykład, niezgodność stref czasowych może powodować opóźnienia, a komunikacja między pracownikami w różnych lokalizacjach może być trudna. Poza tym, praca może być opóźniona z powodu barier językowych. Nearshoring może pomóc firmom uniknąć tych minusów.

Najważniejszą kwestią przy offshoringu jest dostępność wykwalifikowanej siły roboczej. Lokalna rekrutacja talentów technicznych może być kosztowna, więc firmy mogą skorzystać z zatrudniania ekspertów na rynkach zagranicznych. Jednak wykwalifikowana siła robocza nie będzie mniej kompetentna niż lokalni pracownicy. IT boot camps to świetny sposób na kształcenie ekspertów technicznych z zagranicy. Offshoring pozwala również firmom płacić mniejsze podatki, co zwiększa ich dochody.

Onshoring może być również kosztowny. Na przykład, firmy amerykańskie prawdopodobnie zapłacą dwa do trzech razy więcej niż firmy indyjskie za usługi rozwoju aplikacji mobilnych. Może to być problematyczne, dlatego ważne jest, aby wybrać strategię, która jest opłacalna dla obu stron. Oprócz kosztów pracy, onshoring może pomóc firmom zaoszczędzić pieniądze na opłatach prawnych.

Onshoring obsługi IT dla firm to opcja, która nie jest dostępna dla każdej firmy. Większość krajów ma wysokie płace i niedobór specjalistów IT. Onshoring nie jest jednak tak drogi jak offshore outsourcing. Z tego powodu jest polecany dla firm, które chcą przekazać część zadań firmie zewnętrznej.

Nearshoring

Nearshoring usług IT dla firm staje się coraz bardziej popularnym trendem, dzięki wielu korzyściom, jakie może zapewnić. Zespoły Nearshore są zwykle zlokalizowane w krajach o niższych płacach godzinowych, co oznacza, że możesz zaoszczędzić na kosztach projektu. Skorzystasz również z posiadania jednego punktu kontaktowego, który będzie śledził wydajność dostawcy i zapewni, że wyniki, które dostarczają, spełniają Twoje wymagania.

W rzeczywistości duże firmy zlecają obecnie dużą część swoich potrzeb IT firmom typu nearshore. Dzieje się tak z powodu niższych kosztów pracy i wysokiej jakości pracowników. Dodatkowo, zespoły IT w nearshore mają dostęp do puli talentów wykwalifikowanych programistów, którzy są w stanie zaoferować różnorodne doświadczenie i wiedzę.

Zatrudniając partnera nearshore, firmy powinny upewnić się, że spełnia on ich certyfikaty, kwalifikacje i etykę pracy. Powinni również być gotowi do korzystania ze zdalnych narzędzi komunikacji zespołowej, aby usprawnić procesy przepływu pracy i zapewnić wysoką jakość produktów. Ważne jest również, aby sprawdzić, czy partner nearshorowy ma takie same standardy jakości jak klient.

Nearshoring usług IT dla firm może znacząco poprawić efektywność działania firmy. Może uwolnić członków zespołu do podstawowych zadań, jednocześnie eliminując potrzebę zatrudniania lokalnych specjalistów. Firmy, które nie mogą sobie pozwolić na pełny zespół programistów, mogą zlecić drugorzędne zadania partnerowi nearshoringowemu w Kanadzie lub Ameryce Łacińskiej.

Offshoring

Offshoring IT dla firm to sposób na zlecanie pewnych zadań informatycznych do innych krajów, w tym do Indii. W przeszłości, główne funkcje, które były offshoringowane były księgowość i back-end przetwarzania. Od tego czasu nacisk został rozszerzony na prace o wyższej wartości, takie jak rozwój i utrzymanie oprogramowania. Niektóre firmy zlecają nawet badania i rozwój do krajów dysponujących lepszą technologią i wykwalifikowaną siłą roboczą.

Firmy muszą dokładnie rozważyć ryzyko związane z offshoringiem. Najczęstszym błędem jest to, że kadra kierownicza nie bierze pod uwagę wszystkich ukrytych zagrożeń związanych z przeniesieniem. Często opierają swoje decyzje na analizie kosztów i korzyści, nie rozumiejąc w pełni konsekwencji outsourcingu pewnych procesów biznesowych. Ponadto, większość kierowników nie bierze pod uwagę faktu, że po przeniesieniu procesu na zewnątrz, dostawca będzie miał pełną kontrolę nad projektem i może sabotować proces w krótkim czasie.

Oszczędności, które firmy mogą osiągnąć dzięki offshoringowi mogą być wykorzystane w innych obszarach działalności. Mogą one wzmocnić marketing lub programy promocyjne firmy lub zainwestować w poprawę infrastruktury biznesowej. Offshoring uwalnia również cenny czas pracowników, co zwiększa ich produktywność. Firmy mogą również wykorzystać różnice w strefach czasowych w celu zmniejszenia kosztów i wewnętrznej odpowiedzialności.

Choć wiele firm czerpie korzyści z offshoringu, nie wszyscy są jego zwolennikami. Na przykład, niektóre firmy obawiają się, że offshoring spowoduje utratę miejsc pracy w USA, co zarzucają im niektóre firmy, takie jak Nike i Caterpillar. Jednak inne firmy mogą postrzegać offshoring jako sposób na zwiększenie zysków i wykorzystanie tych pieniędzy do poprawy swoich podstawowych operacji biznesowych. Ponadto, offshoring może również narazić pracowników klienta na kontakt z obcą kulturą, co może mieć negatywny wpływ na ich produktywność i komunikację. Niektóre firmy mogą również doświadczyć opóźnień produkcyjnych i ukrytych kosztów związanych z niektórymi funkcjami pracy.

Usługi w chmurze

Istnieje kilka zalet korzystania z usług chmurowych do obsługi IT dla firm. Jedną z nich jest efektywność kosztowa. Firmy korzystające z chmury będą miały przewidywalny miesięczny rachunek za daną usługę. Pozwoli to uniknąć niespodzianek lub eskalacji kosztów. Inną korzyścią jest to, że cloud computing oszczędza przedsiębiorstwom ciężkich wydatków kapitałowych. Ponadto, rozbija koszty na łatwo przypisywane wydatki operacyjne. Ułatwia to wystawianie rachunków klientom.

Usługi w chmurze zapewnią bezpieczeństwo Twoich danych i tworzenie kopii zapasowych w czasie rzeczywistym w wielu regionach. Sieć będzie monitorowana przez całą dobę przez specjalistów. Zapewni to maksymalny czas pracy systemu i jego dokładność. Jednak wiele przedsiębiorstw obawia się usług w chmurze ze względu na potencjalną utratę kontroli nad danymi. Jednak po wprowadzeniu zabezpieczeń, usługi w chmurze są w rzeczywistości bezpieczniejsze niż infrastruktura lokalna.

Usługi chmurowe w zakresie obsługi IT dla firm można podzielić na trzy rodzaje. Software-as-a-service (SaaS) to rodzaj usługi w chmurze obliczeniowej. Umożliwia to przedsiębiorstwom zakup w pełni funkcjonalnego oprogramowania, z którego mogą korzystać bez konieczności samodzielnego utrzymywania go. Innym rodzajem usługi w chmurze jest infrastruktura jako usługa (IaaS), która zapewnia serwery, sieci i przechowywanie danych. Dostawca usług w chmurze utrzymuje sprzęt i oprogramowanie w stanie aktualnym i zarządza jego utrzymaniem. Innym rodzajem usługi w chmurze jest platforma jako usługa (PaaS). PaaS zapewnia kompletne środowisko do tworzenia aplikacji, w tym narzędzia do tworzenia aplikacji.

Usługi w chmurze do obsługi IT dla firm mogą być wysoce opłacalne dla przedsiębiorstw. Firmy mogą zaoszczędzić pieniądze, zlecając funkcje zarządzania na zewnątrz, zamiast wydawać znaczną część budżetu IT na kształcenie i szkolenie zespołu pracowników. Co więcej, rozwiązania oparte na chmurze pozwalają przedsiębiorstwom skalować swoje potrzeby bez ponoszenia ogromnych kosztów.

Dane adresowe:

AKTE Obsługa informatyczna firm – Outsourcing IT – Kontakt
ul. Morasko 17, 61-680 Poznań
Telefon: 784 380 784
Telefon: 784 898 784
opłata za połączenie wg taryfy operatora
e-mail: [email protected]